Sziasztok!
A mai bejegyzésben arra gondoltam, hogy ássuk bele még jobban magunkat a BomberGrounds rejtelmeibe, és elemezzünk egy kicsit! Ez lesz ma terítéken.
Mielőtt belekezdünk az elemzésbe szeretném, hogy ha elolvasnátok az előző bejegyzésemet, amelyben a Cherry Blossom szezonjáról írtam le a véleményemet, és gondolataimat:
https://gamewithme.blog.hu/2023/02/14/bombergrounds_reborn_cherry_blossom_1_session_tapasztalatok_gondolatok
Miért olvasd el az előző szezonról a bejegyzésemet?
Első sorban azért, mert már abban a bejegyzésben is említettem az ehhez a bejegyzéshez szervesen kapcsolódó dolgokat, úgy mint a játékosok által elkövetett hibákat. Másodsorban pedig azért szeretném, ha az elemzés előtt beleolvasnál az előző bejegyzésbe, mert az ismétlés a tudás anyja, szóval soha nem árt fel eleveníteni a korábbi hibáinkat, ugyanis abból tudunk tanulni.
Kezdődjön a Beach Field pályaelemzése!
Az elemzés megkezdéséhez, kérlek benneteket, hogy szegezzétek a tekinteteket erre a képre. Íme a kép:
1. Pont: A pálya közepe:
A Beach Field egy olyan kialakítású pálya, ahol különösebb akadályok nem állják utunkat, szóval bőven van mozgásterünk, de nagyon sokan mégis inkább a kezdésnél a pálya közepére esnek, ahol a sok csillag, bokszkesztyű, csizma és egyéb fejlesztés található. Ezt azonban egyáltalán nem ajánlom senkinek, mert mindenki ide ugrik, és ha a 10 emberből 8 ide ugrik, akkor iszonyatosan megoszlik a figyelmünk, amit nagy sérülés nélkül úgy sem abszolválhatunk, hiszen 1:8-hoz esélye lesz annak, hogy ha középre ugrunk mi jövünk ki jól belőle. Persze, fontos a fejlődés (a csillagok által), de azért rögtön az elején ne dobjuk el magunktól mindent, hanem vegyük azt észre, hogy mennyi kirobbantható elem van, amiből ugyan úgy lehet fejlődni. Fontos továbbá az is, hogy egyáltalán nem kifizetődő víz közelben landolni, ugyanis saját magunkat sodorjuk veszélybe, azáltal, hogy bele lökhetnek minket a vízbe, és ezzel -200 életerőt veszítünk, addig ameddig ki nem ugrik a karakterünk a vízből, és olyankor borzasztóan nehéz kijönni belőle.
2. Pont: A pályán szélén található 3 db ház:
Ez egy olyan pont, ahol biztonsággal kezdhetjük a játékot, ugyanis nincsen körülöttünk víz, és mivel a pálya közepén lévő hatalmas pompa szinte az összes játékost „elhúzza” onnan így számunkra kedvező helyzetet teremtve több szempontból. Az első az, hogy kevesebb játékossal kell megküzdenünk, a második ennek köszönhető nem kell megosztanunk a figyelmünket, így koncentrálhatunk arra, hogy amit itt találunk, azt fel is tudjuk venni.
Ami ennél a 3 darab háznál még megszokott történni, hogy nem jó oldalra állnak a játékosok a kirobbantani kívánt épületnek, azaz a legtöbbször harc nélkül a miénk lehet a zsákmány, csak azzal, hogy jó oldalára állunk.
Itt a helyes helyezkedés az az, hogy csak 1 db bombát teszünk az épülethez a többit megtartva védekezés céljára, vagy arra, hogy ha nem kell harcolni senkivel, tovább haladjunk a következő épülethez.
Gyakori hiba ez egyébként, hogy messzire állnak meg, ezért itt a helyes helyezkedés a következő:
A középső házat robbantjuk fel utoljára. Célszerű úgy kezdeni, hogy előbb a két külön álló épületet robbantjuk fel, mert ha a középsővel kezdenénk, akkor megnyitnánk a többieknek az utat ahhoz, hogy a kirobbanthatatlan fedezékhez férkőzzenek. Amit ezeknél a 3-as házaknál kerülni kell az az, hogy a komplett struktúrát megkerüljük, mert ha van ott valami akkor nincsen időnk felszedni, ha pedig még harcra is kerül a sor simán elmozgatnak minket onnan.
3. Pont: A bal oldalon lévő 3 darab házikó:
Azért érdemes a pálya szélén lévő 1-1 ház után itt folytatni, mert itt nagyobb az esélye annak, hogy találunk valamit, mintha máshová mennék.
Itt a helyes helyezkedés a következő: Ha lentről megyünk fel, akkor a kirobbantathatatlan fedezék felé haladjunk, hogy kizárjuk az elmozgatás lehetőségét, hiszen ha oda férünk 1 oldalt már zárunk is, vagy ha úgy tetszik blokkolunk. A ház kirobbantása után keletkezett helyet kihasználva haladhatunk tovább felfelé a következő házhoz a 3-ból, úgy, hogy közben visszalépünk a kirobbanthatatlan fedezék mögé, itt nagyon egyszerű ha van ott valami felvesszük, ha nincs, akkor megyünk is az utolsó házhoz, amit olyan metódus alapján robbantunk fel, hogy az legyen az utolsó, hiszen ha nem így teszünk akkor két oldalról is támadhatóak lennénk, illetve kinyitjuk az utat ahhoz, hogy a többi játékos is használja a kirobbanthatatlan kockát/kockákat, mert ugye addigra egészen biztosan lesz 2 darab.
5. Pont: Az útba eső kirobbantható fedezékek használhatósága:
Ahogy látjátok, helyenként pálmafák vannak a kirobbanthatatlan fedezékek mellé ültetve. Ezeket a fákat a kirobbanthatatlan elem mellől egyszerűen ki kell robbantani, ekkor eltűnnek, mert akadályozzák a kirobbanthatatlan elem használatát, azaz, hogy ahhoz az oldalához odaálljunk, ahová a fát ültették. Ha kirobbantás nélkül marad, akkor a karakterünk sebezhető marad, mert nem tud olyan pozíciót fogni, ami kedvező lehet. Egyébként ugyan úgy kell eljárni az összes olyan szituációban, ahol látjuk, hogy a kirobbanthatatlan elem mellett van egy fa, vagy bármi más, ami nem oda illik, egyszerűen bátran robbantsuk ki.
6. Pont: A bokrok:
Kiváló arra, hogy meghúzzuk magunkat, ugyanis ha belemegyünk, akkor elhalványul, de az ellenfelek elől eltűnünk, ha csak nem látták, hogy előzőleg behúzódtunk oda. Ez stratégiailag jó helyszín, hiszen ne feledjük el, hogy a játékot kupákra játsszuk, és ha nem érünk be legalább a Top 3-ba, akkor mínuszt termelünk. Ha a többiek egymással vannak elfoglalva, akkor húzódjunk bátran be a bokorba, különösen azokat célozzuk meg, amelyek víz mellett vannak, mert senki nem fogja kockáztatni a saját maga sebzését, hiszen ha belemennek a vízbe, mint mondtam -200 életerő.
7. Pont: A felső 3 kis ház:
Itt ugyan az a helyzet mint az alsóban korábban. Nem szabad őket megkerülni, és úgy kell helyezkedni, hogy a kirobbantható fedezéket is használjuk, és a középső ház legyen az utolsó amit kirobbantunk.
8. Pont: Amikor már nincsen kirobbantható elem:
Akkor maradnak a vizek, a bokrok, és a kirobbanthatatlan elemek, amiket már korábban ha kellett saját magunknak használható tettünk azzal, hogy a fákat eltávolítottuk onnan. Ez egy végjáték szituáció, amit általában úgy nyerünk meg, ha a pálya közepét befoglaljuk magunkat, és mi vagyunk azok, akik a széle felé mozgatjuk/kényszerítjük az embert. Ha ezt nem tudjuk megtenni, akkor több területe lesz az ellenfélnek, amiből az következik, hogy helyzeti előnye lesz, azt pedig ellenünk tudja fordítani, tehát alap igazság, sőt aranyszabály: Amikor omlik a pálya (szűkül) akkor a közepe felé mozgunk, már a játék korábbi szakaszában is, figyelembe véve azokat a dolgokat, amelyekről fentebb már volt szó.
Nos, ezzel az elemzés végéhez is értünk, ami a bejegyzés végét is jelenti, köszönöm a figyelmet!
Ha bármi nem világos, akkor bátran csatlakozzatok a discord közösséghez, ott válaszolok mindenkinek.
Ha a további tartalmaim érdekelnek, akkor IRATKOZZATOK FEL A YOUTUBE CSATORNÁMRA, CSATLAKOZZATOK A DISCORD SZERVEREMHEZ, KÖVESSETEK INSTAGRAMON, A TWITTEREN, MEWE-N
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.